Наминайко > Про наш бізнес > Франшиза «Наминайко» – це «all inclusive»-допомога підприємцю з відкриттям власного бізнесу

Франшиза «Наминайко» – це «all inclusive»-допомога підприємцю з відкриттям власного бізнесу

IMG_9326

Попри кризу в Україні є франчайзингові мережі, які не тільки не припинили розвиватись, але й динамічно зростають, будують амбіційні плани на майбутнє. Торгова марка «Наминайко» в 2011 році збільшила мережу до 725 точок і поставила перед собою завдання збільшити цю цифру ще на тисячу точок реалізації до кінця року. Про те як ця компанія завоювала 12 відсотків ринку хлібних напівфабрикатів, як їй вдається збільшувати привабливість власного бізнесу за будь-яких умов та як розпочати власну справу за допомогою франшизи ТМ «Наминайко» розповість нам Галина Куліковська, керівник управління продажу напівфабрикатів ПАТ «Концерн Хлібпром».

– Галино Юріївно, з чого все починалося?

– Із 2006 року «Концерн Хлібпром» вийшов в новий сегмент хлібного ринку  – виготовлення і продаж заморожених напівфабрикатів. Компанія має значний досвід роботи з «фреш-продукцією», лідирує у цьому напрямку, співпрацює з європейськими технологами, володіє одними з найбільших потужностей в країні, тож кому як не нам було розпочинати роботу в новому для вітчизняних виробників сегменті.

Спочатку це була заморожена слойка для гарячої випічки, яка нині представлена  торговою маркою «Наминайко». Інша гілка цього напрямку – заморожені хлібні напівфабрикати, які незабаром також будуть представлені під новим брендом. Представлений асортимент останніх – це преміум-продукція за європейськими рецептами та кращі розробки українського хлібного ринку. Цей продукт дає змогу в точці продажу швидко задовільнити попит на гарячий хліб. І його ми пропонуємо пекарням при супермаркетах та закладам  сектору «HoReCa».

Важливим етапом на початку діяльності було обрання технології зберігання напівфабрикатів. А оскільки холод – це найкращий та найбезпечніший  консервант для харчових продуктів, ми обрали для себе технологію шокового заморожування. І вважаємо, що вона виправдала себе – нашим локомотивом сьогодні є саме довготривалі стосунки з партнерами, яких можна було досягти тільки володіючи якісним продуктом.

Мережа «Наминайко» розвивається за схемою франчайзингу?

– Так,  франчайзинг – один із пріоритетних напрямків діяльності для «Концерну Хлібпром». Зважаючи на значні перспективи розвитку цього бізнесу з огляду на закордонний досвід, ми від самого заснування «Наминайка» почали працювати за франчайзинговою схемою.

Уявімо, що я приватний підприємець, який зацікавився Вашою франшизою, але ніколи за такою схемою не працював. Розкажіть, будь ласка, чим Ваша франшиза краща, з чого мені варто починати і в чому полягатиме наша співпраця з ТМ «Наминайко».

Порівняно з іншими напрямками бізнесу організація кутка випікання –  це нескладно і малозатратно. Порівняйте самі. Початкові капіталовкладення на закупівлю обладнання складають всього 11 тис. грн. Окрім цього, підприємцю також необхідно володіти або винаймати приміщення в оренду. І – все. Можна говорити, що наша комерційна пропозиція в порівнянні з багатьма іншими універсальна. Останнім часом ми частіше пом’якшуємо умови входу в бізнес, більше уваги приділяємо сервісу,  адже розуміємо, що нашому приватному підприємцеві зараз стало складніше, і він шукає, в першу чергу, у нас підтримки.

Але, знаєте що найцікавіше? Сьогодні існує велика кількість підприємців, які навіть не підозрюють, що можна розпочати такий бізнес. Можемо сказати, що за результатами ста проведених нашими менеджерами переговорів – десь в 50 випадках підприємці відкривають для себе цей бізнес по-новому. Ймовірно це завдячуючи і покроковим рекомендаціям, в які ми вклали весь свій багаторічний досвід на українському ринку. Бо це нам тільки здається, що для людини, яка хоче розпочати свій бізнес інформації довкола дуже багато, але насправді, коли починаєш предметний пошук, то виявляється, що її грамотної та актуальної – обмаль.

Ось як насправді це відбувається. Якщо ми говоримо про підприємця, який вже має свій діючий магазинчик, то наша франшиза для нього можливість розширити бізнес на наявних площах, з мінімальними зусиллями та незначними інвестиціями.

А якщо ми говоримо про початківця в бізнесі, то розуміємо, що людина, яка хоче з нуля розпочати справу природно може розгубитися на початках. Хоча, за будь-якого вибору новому підприємцю доведеться шукати місце для своєї діяльності, реєструвати приватного підприємця. Ми ж готові надати чіткий покроковий алгоритм, як все це пересічній людині здійснити. Тобто, це не просто пропозиція – «прийдіть до нас з місцем торгівлі, обладнанням та грошима». Зазвичай це приходить підприємлива людина, яка орієнтовно визначилася з місцем для реалізації своєї діяльності. І якщо вона вагається щодо місця продажу, то ми готові вже надати свої рекомендації – менеджер поїде на цю точку, щоб її оцінити з точки зору нашого досвіду та переліку необхідних для її успіху передумов.  Як бачите підприємець наразі здійснює небагато самостійних рухів.

Наші регіональні менеджери надають франчайзі типовий комплект рекомендацій, інструкцій та стандартів. Не просто надають книжки, але й детально консультують клієнта. З цим пакетом людина отримує  перелік документів, який їй знадобиться, щоб стати приватним підприємцем, якщо цього ще не сталося. А також, покрокові рекомендації з чого потрібно починати, що є пріоритетнішим, а що – другорядним. Не одиничні випадки коли ставали приватними підприємцями з нашою допомогою.

Мало того, менеджер  допомагає підприємцю скласти бізнес-плану цього проекту та правильно  рахувати свої кошти. Хоча, знаєте, в більшості підприємці добре розуміються на вигоді та вправно рахують. Люди не починають бізнес, щоб поексперементувати, подивитися що буде далі – вони націлені на конкретний результат. І це правильний підхід. Вони розуміють що іноді прибуток не починається з першого місяця, знаються на динаміці розвитку бізнесу, направляють свої зусилля на те, щоб клієнта привчити до свого продукту та сервісу, і ми в цьому звісно також їм допомагаємо.

Так само ми опікуємося підприємцем на етапі встановлення обладнання. Не думайте, що це Вам привезли обладнання, а Ви здогадуйтесь, де і як його в приміщенні ставити. Знову ж таки до клієнта виїжджає менеджер ТМ «Наминайко», який рекомендує найкраще місце розташування, враховуючи вдалий перетин людинопотоків та оптимальну схему налагодження виробничих процесів на точці випікання. Встановлює ж обладнання фахова команда сервісної всеукраїнської компанії. На це не витрачається час самого підприємця і йому не потрібно хапатися за викрутку, щоб збирати невідоме йому обладнання.

Навідміну, від багатьох інших  ринкових пропозицій цієї сфери , ми не надаємо рекомендації, які рекламні засоби треба купити підприємцю, а вручаємо  йому безкоштовно типовий пакет рекламного матеріалу та  розробляємо дизайн-макет його розміщення на точці. Звісно, всі проекти візуалізації ми погоджуємо з франчайзі, а робочі моменти пов’язані з монтажем реклами беремо на себе.. В цьому підприємці можуть довіряти  нашому досвіду, бо ми за стільки років знаємо як працює така реклама, та в якій подачі вона найефективніша.

Навіть після того як ми вже поставили обладнання і завезли напівфабрикат для допікання – ми не «прощаємося» з франчайзі. В нас діє певна програма лояльності, яка  передбачає організацію силами франчайзера урочистого відкриття точки, навчання його персоналу технології випікання. А для тестування обладнання  ми надаємо безкоштовну продукцію. До речі, цього року ми обрали на основі тендера промо-агенцію, яка працює по всій Україні та влаштовує нашим франчайзі в регіонах святкове відкриття з дегустаціями та подарунками для «розкручування» точки в районі її присутності.

Після запуску ми спостерігаємо, як точка працює. Що означає це «спостерігаємо»? Менеджер від «Наминайко» перевірятиме точку по певному чек-листу аби разом з власником цього бізнесу виправляти недоліки, працювати спільно над збільшенням продажів. Варто додати, що всі  чіткі інструкції акумульовано в посібнику для пекаря – своєрідні стандарти роботи точки. І це зручно не тільки для самого пекаря, але й для власника бізнесу, що отримав перелік кроків, які ведуть до хороших продаж, а значить – стабільного доходу.

І в подальшій роботі на франчайзі очікують  активності від ТМ «Наминайко». Наприклад, ми практикуємо при введенні новинок в асортимент надавати безкоштовні зразки для дегустацій. А ще –  проводимо зустрічі франчайзі з різних регіонів для обміну досвідом та налагодження тісного зворотнього зв’язку. Так, що як Ви могли переконатись – наша франшиза це такий собі «all inclusive» з відкриття власної справи. З нами підприємець отримує безцінний досвід та постійну, звісно добровільну,  підтримку.

– Пані Галино, розкажіть, будь ласка, і про роботу з хлібобулочними напівфабрикатами.

– Цей напрямок в Україні набирає обертів все швидшими темпами. Наразі наша продукція в більшості реалізовується “no name”, тобто під брендами відомих торгових мереж. Саме супермаркети перші звернули увагу на значний попит в них на свіжовипечений покращений хліб. І вони перші почали масово реагувати на нього. Буває, що для такої співпраці ми не тільки напівфабрикати завозимо, але й власне пічне та стелажне обладнання. Співпрацюємо сьогодні вже з усіма великими торговельними мережами в країні – «Фоззі», «Велика кишеня», «Ашан», «Метро», «Фуршет» , «Novus» , «Брусниця» , «Білла» тощо.

На таких самих умовах працюємо з пекарнями при торгових центрах, у яких є споживач, але немає змоги розмістити та налагодити процес від замісу тіста до випічки широкого асортименту. Напівфабрикати в таких випадках стають у пригоді.

– Наші вироби також бажаний продукт для кафе, ресторанів та інших закладів харчування.  Мережі, з якими працюємо вже сьогодні: ресторани «A la minute», мережа «Мафія», «Здоровенькі були», готелі «Рейкарц» і ще багато одиничних клієнтів цього сегменту..

– Галино Юріївно, як Ви вважаєте на чому ґрунтується успішність компанії?

– Я вважаю, що кожен успішний бізнес багато в чому перш за все завдячує своїм фахівцям.  А наша команда не могла не досягти успіху, адже це – молоді, освічені, прогресивні, ініціативні люди, виховані цією компанією і віддані їй.

Наталія Рибачок, ж-л Власний бізнес