Наминайко > Про наш бізнес > Галина Куліковська про український ринок хлібних напівфабрикатів

Галина Куліковська про український ринок хлібних напівфабрикатів

IMG_2269

Останнім часом ми спостерігаємо стрімкі темпи розвитку національного ринку хлібобулочних напівфабрикатів. Практично кожен великий виробник класичного хліба в Україні пробує себе й у сегменті «заморозки». Таким способом виробники намагаються диверсифікувати виробництво не самого прибуткового в країні продукту — хліба за рахунок преміум-продукції з доданою вартістю. Крім того, на ринку також присутні дрібні оператори, для яких виробництво  напівфабрикатів є основним видом діяльності. Збільшенню обсягу цього ринку сприяє такий віднедавна популярний канал збуту, як мережі супермаркетів. Для останніх — це досить вигідне співробітництво — випікання в місцях продажів напівфабрикатів вимагає набагато менше площ, витрат часу й праці, аніж при налагодженні на базі маркета повноцінного процесу виробництва хліба.

Сьогодні сегмент хлібних напівфабрикатів ( у нас — виробництво хлібних напівфабрикатів високого ступеню готовності під ТМ «Хлібна хата») розвивається більш високими темпами в порівнянні з напівфабрикатами з листкового тіста (гаряча випічка ТМ «Наминайко»), що у свою чергу обумовлене меншим рівнем насичення даного напрямку і його незалежністю від сезону. Ми фіксуємо збільшення продажів хлібних напівфабрикатів удвічі за рік.

Треба розуміти, що «слойка» — продукт настрою й сезону. А якщо порівнювати ринок слойки з тим, що було пару років тому, то не можна не відзначити, що сьогоднішній споживач пред’являє до гарячої випічки набагато більше вимог. Це стосується складу самого продукту і його начинки. Враховуючи кон’юнктуру, що змінилася, «Концерн Хлібпром» першим налагодив для слойки власне виробництво начинки із заморожених фруктів. Деякою особливістю продукції є те, що її асортимент має властивість згодом «приїдатися». Тому ми щомісяця аналізуємо продажі для того, щоб раз у квартал або вводити новинки, або допрацьовувати конкретні асортиментні позиції. І якщо в роки виходу нашої компанії на цей ринок торговельні мережі представляли окремі марки ексклюзивно, то сьогодні найчастіше ми спостерігаємо на одній поличці пропозиції від декількох виробників.

Структура українського попиту на дану продукцію, на мою думку, нічим не відрізняється від європейського. Відносно хлібної продукції, наприклад, споживач так само схиляється до хлібної продукції з більш вираженим смаком з додаванням злаків, сухофруктів, солоду. Неочікувано високим для нас виявився попит на таку «закордонну» новинку, як чіабатта. З іншого боку, завдяки європейському обладнанню й автентичним технологіям ми змогли забезпечити цьому виробу на ринку доступну ціну при високій якості.

Виробництво хлібних напівфабрикатів в Україні залишається досить перспективним напрямком. Йому є куди рости й розвиватися, враховуючи рівень насиченості, якість сировини, технології. Цього року з метою нарощування потужностей у даному напрямку «Концерн Хлібпром» запустив повністю автоматизований завод європейського зразка по виробництву “замороженого” хлібу. Обладнання й технології нового виробничого майданчика забезпечують лінійці європейських сортів хліба відповідність оригінальним зразкам. Навіть політика в доборі персоналу для роботи із цим продуктом особлива — працівники даного заводу мають вищу спеціалізовану освіту. А у вересні цього року завод з виробництва напівфабрикатів «Концерну Хлібпром» був сертифіковано однією з найбільш авторитетних міжнародних систем управління  безпекою харчової продукції згідно з вимог стандарту ISO 22000:2005 і принципам НАССР. Впровадження даної системи важливо також з погляду виходу компанії на зовнішні ринки. І по деяких напрямках ми вже налагодили поставки напівфабрикатів за кордон.

Продукти & інгредієнти №9,  жовтень 2010