Наминайко > Про наш бізнес > Стандарти для того, щоб їх дотримуватися

Стандарти для того, щоб їх дотримуватися

Галина КуліковськаРозмова з керівником з управління продажами напівфабрикатів «Наминайко» Галиною Куліковською

Перед багатьма франчайзерами, коли мережа досягає достатньо великих розмірів, постає проблема контролю дотримання стандартів обслуговування на точці. Які заходи вживає «Концерн Хлібпром», щоб її подолати?

На даний момент контролювати дотримання стандартів — це дійсно найбільша дилема. Як правило цю ситуацію вирішують за допомогою «таємного покупця», менеджерів, що закріплені за певною територією і постійно відвідують точки. Але тут звичайно є той фактор, чи потрапить він у точку на момент відхилення від стандарту.

Наша компанія розробила для своїх франчайзі дієву шкалу оцінки роботи точки за кількома критеріями. Згідно неї контроль за роботою власної точки здійснює не лише власник, ми також час від часу оцінюємо роботу точок і надаємо результати перевірок франчайзі. Вони в свою чергу сприймають це як допомогу. Адже власники бізнесу надзвичайно ретельно ставляться до контролю — вони зацікавлені в успішності точки. І тому в цьому процесі між нами панує взаємодовіра.

Чи багато було таких випадків і яким чином протистояти недотриманню стандартів?

На жаль, достатньо багато. Найчастіше основна причина — персонал. У такому разі ми або ведемо роз’яснювальну роботу або навчаємо нових людей на це місце.

В зв’язку з кризою зараз важко усім бізнесам, тому особливо до штрафних санкцій намагаємося справу не доводити. Але, звичайно, якщо порушення мають частий характер, то для нас доцільніше закрити точку-порушник та надати можливість працювати іншій людині.

Розкажіть, будь-ласка, чи впливає сезонність на роботу точки стріт-фуду?

Трішки впливає, але не критично. Якщо точка розташована у місці великого скупчення людей, то продукція буде актуальною і восени, і влітку, і зимою. А у тому випадку, коли точка із продуктом знаходиться у певному приміщенні, наприклад, як елемент розширення асортименту магазину, то тут вже сезонні явища можуть мати вагу. Але, до речі, тоді цей продукт асоціюється не як «перекус» з галузі стріт-фуду, а просто як, наприклад, булочка до вечері або на сніданок дитині.

Де точка стріт-фуду користується найбільшим попитом? Як вибрати її місце розташування?

Знову ж у місцях великого скупчення людей. Це — навчальні заклади, ринки. На досвіді Львова можна сказати, що також там, де пролягають туристичні маршрути. Крім того, це райони міст з добре розвиненою інфраструктурою: місця ділової активності, бізнес-центри, де люди як альтернативу вибирають для себе швидкий перекус.

«Концерн Хлібпром» переходить на повністю автоматизоване виробництво продукції? Що стало причиною таких дій?

Автоматизованим виробництво напівфабрикатів у нашій компанії було завжди. А незабаром плануємо відкритий сучасний автоматизований завод, на якому навіть допоміжні процеси, такі як пакування та маркування, не вимагатимуть людського втручання. Основна причина відкриття додатково цілого заводу — це те, що ми досягли максимальної виробничою потужності на тому обладнанні, що у нас було раніше. Це була та гранична межа, поза якою ми вже не могли розвиватися далі.

Розширювати виробництво можна було двома шляхами — або закупити додаткові лінії, або відкрити додаткове нове виробництво. Зважаючи на наших європейських колег і розуміючи, що необхідно надати ринкові продукт, на який найменше впливатиме людський фактор, ми прийшли до рішення, що нове виробництво має бути максимально автоматизованим. Людина, на нашому заводі фактично позбавлена можливості якось зіпсувати продукцію — автоматизована лінія контролює параметри сировини, що входить до складу виробів. Вона дає можливість не зважати на настрій працівника та інші психологічні фактори. Тобто загалом це — дуже чіткий та контрольований процес.

Джерело: franchising.ua